![]() |
|
|
||||||
![]() |
|
|
Onderwerp Opties | Weergave Modus |
|
|
|||
|
|||
Paul wat droom je veel en leuk, is je dorp inmiddels klaar en ben je daar onlangs nog eens meer geweest. Ik wilde dit even toevoegen.
|
|||
|
|||
|
Meestal kan ik wel verder dromen nadat ik heel even wakker ben geweest,
maar niet na een hele dag (omdat het dan niet alleen gaat om wat ik precies droomde, maar ook wat ik voelde in mijn droom (de emotie dus) en die kan ik na een hele dag niet zomaar terughalen, dan kan ik wel terug die droom voor me zien, maar dan "voelt" het niet goed) Wel komen soms dromen terug, niet exact hetzelfde maar als een soort vervolg, die ik maanden of zelfs jaren terug heb gedroomd. Ik was die droom dan helemaal vergeten, maar als ik dan wakker wordt denk ik van "ik kende dit ergens van" en dan komt die droom van vroeger weer volledig terug, kan ik me die helemaal weer herinneren, dat vind ik best aangenaam. |
|
|
||||
|
||||
|
Als ik het gevoel heb dat ik voor een t-splitsing sta in mijn leven dan droom ik elke avond dezelfde droom. Elke avond gaat hij ook weer een stapje verder en ik onthou ze ook altijd. Heel vreemd eigenlijk want normaal word je wakker en dan weet je vaak niet meer wat je gedroomd heb.
Ik ben dan altijd in een woonwijk of een grote bungalowpark. Ik krijg een opdracht en die droom gaat net zo lang door totdat ik die opdracht heb begrepen en opgelost zodat ik het in het dagelijks leven kan toepassen wat ik in mijn dromen heb geleerd. Herken iemand dit? |
|
|
||||
|
||||
|
Lilith Gaya
Het is al heel bijzonder dat je dromen serieel beleeft en onthoudt. Over het algemeen komt dat nauwelijks voor. Je kunt die dromen zien als opdracht en levenslessen. Het komt mij voor dat bepaalde scene's in dromen wel een soortgelijke omgeving tonen. Maar die staan dan meer voor een bepaalde fase. Over het algemeen lijken ze dus hoogstens wat op elkaar. Dromen zijn symbolisch en hoeven niet exact te beantwoorden aan een bepaald beeld. De vluchtige samenstelling van de droomwereld is afhankelijk van het bewustzijn en elk gedachte of wens zal onmiddelijk gevolgen opwekken. Daarom kunnen dromen nooit gefixeerd raken. In vergevorderde meditaties op hoog niveau kunnen bijvoorbeeld Lama's een beeld wel fixeren. Maar die dromen dan ook niet meer.
|
||||
|
||||
|
Voordat ik ga slapen vraag ik de hulp van mijn gidsen om mij te laten zien wat mijn taak is en dan krijg ik vaak van deze dromen.
Ik heb het niet altijd maar wel regelmatig. Ik krijg dan in mijn dromen een opdracht en tot ik die opdracht vervult heb blijf de droom zich herhalen. Dezelfde plaats, dezelfde spullen, dezelfde opdracht. Ik vat mijn dromen niet letterlijk op hoor, maar het is toch mijn onderbewustzijn waar ik mij op deze manier van dromen bewust van wordt. |
![]() |
| Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp |
| Weergave Modus | Stem op dit onderwerp: |
|
|
|