![]() |
|
|
||||||
![]() |
|
|
Onderwerp Opties | Weergave Modus |
|
|
|||
|
|||
|
Het is allemaal zo veel
Beste mensen,
De afgelopen 5 jaar heb ik zoveel te verwerken gekregen, ik weet niet meer hoe ik mijn hoofd boven water moet houden. Een postnatale depressie, ontslag, borstkanker, 2 keer bijna gescheiden. Mijn man die een gezwel in zijn hoofd heeft en binnenkort moet worden geopereerd. Erge ruzie met mijn vader waardoor ik hem ruim een jaar niet heb gesproken... en nu het ergste, hij is 2 dagen geleden overleden. Ik voel me verlamd van verdriet. Sasha. |
|
|
|||
|
|||
|
Het leven kan soms erg zwaar zijn.
Met je vader kan ik in ieder geval wel vertellen dat je gewoon tegen hem kan praten. Hij krijgt dit allemaal wel mee, en zal misschien op zijn manier laten weten dat hij er wel is. Klinkt misschien heel zweverig, maar probeer het maar eens een tijdje. Zelf geeft het me meestal een fijn gevoel, en lijk ik die persoon bij me te voelen waar ik het tegen heb. Soms is het in het aardse leven beter om afstand te hebben, om welke reden dan ook. En voel je niet schuldig dat hij er nu niet meer is.
|
|||
|
|||
|
Bedankt voor je reactie Roosmarie.
Ik geloof er ook zeker in dat je kan praten tegen iemand die er niet meer is. En ik voel ook wel zijn aanwezigheid, maar meestal komen de kwesties waardoor we niet meer contact met elkaar hadden weer boven en voel ik me weer boos, en daarna nog verdrietiger. Ik ben vooral verdrietig over dat we nu niet meer de kans hebben om het binnen zijn leven op te lossen, een nieuwe weg te vinden in onze relatie. Ik dacht dat er nog zat tijd was, hij was pas 67. |
|
|
|||
|
|||
|
Praat gewoon tegen hem, over wat jou dwars zit, wat jou verdriet geeft.
Sommige dingen zullen nooit en te nimmer worden opgelost in het aardse leven, door de manier waarop mensen in leven staan. Hoe graag je ook zou willen. Het enigste wat je nu nog kan doen, is om de dingen nu uit te blijven praten, totdat jij er rust bij hebt. Laat de emoties er maar uit, en je zult merken het krijgt een plekje. Ook bij je vader zal het helpen een plek te krijgen.
|
|||
|
|||
|
Lieve Sasha,
Ik citeer je:De afgelopen 5 jaar heb ik zoveel te verwerken gekregen, ik weet niet meer hoe ik mijn hoofd boven water moet houden. Een postnatale depressie, ontslag, borstkanker, 2 keer bijna gescheiden. Mijn man die een gezwel in zijn hoofd heeft en binnenkort moet worden geopereerd. Erge ruzie met mijn vader waardoor ik hem ruim een jaar niet heb gesproken... en nu het ergste, hij is 2 dagen geleden overleden. Ik voel me verlamd van verdriet. Vanaf het moment van je posting tot nu ben ik in gedachten bezig geweest met jouw noodkreet. Eerlijk gezegd weet ik niet in deze situatie wat ik mag en kan zeggen. Ik ben bepaalt niet op mijn mondje gevallen al zeg ik het zelf. Laat ik beginnen met jou te vertellen dat het heel goed is dat je jouw verhaal hier nee hebt gezet. Tja dat was het technische antwoord en nu naar het gevoel. Dat je verlamd bent door verdriet is meer dan logisch. Je bent een gevoelig persoon en je trekt juist de dingen aan die je niet zou willen ervaren. Uiteindelijk is dan je gevoel verlamd. Weet dat al lijkt het zo dat je niet alleen bent. Immers ik reageer en voel mij verbonden met jouw hartje. Jouw onbegrip, je gevoel van alleen te zijn, je gevoel van heb ik het wel goed gedaan, had ik het beter niet anders kunnen doen raakt mij. Lieve meid dit kun je niet alleen meer aan, zoek professionele hulp. Ik weet niet waar je woont maar als je in mijn en de buurt van mijn vrouw zou wonen zou ik je met alle liefde samen via Reiki willen behandelen. Je hebt een luisterend oor nodig, een professionele en empatische arm om je schouder. je mag huilen in die situatie zonder dat iemand vraagt waarom. Ik condoleer je met het overlijden van je vader. Voel je niet schuldig. Ik vertel uit eigen ervaring. Soms wilde je wel maar kunnen dingen niet uitgesproken worden. Achteraf heeft het geen zin om je af te vragen had ik niet beter zus of zo. Ik wens je begrip voor jezelf, liefde voor jezelf en mededogen voor de anderen. Je bent een lieverd die verdient de zon te zien achter de striemende buien vergezeld van onweer en hagel. Meer kan ik nu niet vertellen. In verbondenheid Dick
|
|||
|
|||
|
Dag lieve Sasha,
Wens je heel veel sterkte toe en de kracht om deze zware beproevingen te dragen. Steun jou in gedachten. Liefs, Karin ![]()
| Weergave Modus | Stem op dit onderwerp: |
|
|
|