![]() |
|
|
||||||
![]() |
|
|
Onderwerp Opties | Weergave Modus |
|
|
|||
|
|||
|
Mediteren concentratie
Jaren terug, heb ik Taekwondo gedaan, tijdens een cooling down.
We zaten op de grond, en de leraar hielt een verhaal over een vredige plek, met een waterval. Om het kort te houden ik was bij de waterval. Ik was daar ook niet makkelijk weg te krijgen. Toen ik geroepen werd, had ik totaal geen zin om te reageren. Hoe bereik ik zo een trance? Het lukt me soms om door naar me ademhaling te luisteren, en me gedachte even af te sluiten, maar als ik dan aan die waterval, denk, dan ben ik ook gelijk weer afgeleid. |
|
|
|||
|
|||
|
Het kan gewoon heel goed zijn dat jij daar jouw plekje hebt in jouw meditatie en niet ergens anders naar toe hoeft.
Vaak wordt je tijdens meditatie naar verschillende plekken geleid, maar ik heb me ooit eens laten vertellen dat als je ergens bent waar je niet wegwilt, het jouw plekje is waar je even mag zijn. En op de achtergrond krijg je nog wel de rest mee, maar is dan even niet van belang.
| Weergave Modus | Stem op dit onderwerp: |
|
|
|